Max Blumenthal odhaluje tajný program na podkopání Ruska financovaný Británií

Ve zkratce...

V tomto videu uslyšíme novináře a zakladatele The Grayzone, Maxe Blumenthala, jak mluví o svém posledním článku, který odhaluje spletitý plán zahrnující britská média, vládu a zpravodajskou službu, jak podkopat Rusko. Tato zpráva je založená na uniklých dokumentech. Krátce po zveřejnění se zpráva virálně rozšířila. Více ve videu.
Share on facebook
Facebook
Share on vk
VK
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Přepis:

Taylor: Zdravím všechny, vítejte zpátky u dalšího dílu The Source, jsem vaše moderátorka Taylor Hudak. V The Grayzone vyšlo šokující odhalení s názvem: Reuters, BBC a Bellingcat se účastnili tajného programu financovaného britským ministerstvem zahraničních věcí za účelem „oslabení Ruska“, odhalení uniklých dokumentů. Je to článek, který odhaluje účast Reuters a BBC na tajných programech britského ministerstva zahraničních věcí pro ovlivnění „změny přístupu“ a „oslabení vlivu Ruského státu.“ Ale proč působí mediální společnosti společně se zpravodajskou komunitou a se státními herci? A proč sociální média potlačovaly a cenzurovaly tento článek? Tohle všechno, včetně svého posledního článku v The Greyzone, se mnou přišel probrat novinář Max Blumenthal. Maxi, děkuji, žes přišel.

Max: Děkuji za pozvání.

Taylor: Jistě. Tenhle poslední článek, který jsi vydal v The Greyzone, se silně rozšířil po sociálních médiích, a to nejen kvůli obsahu toho článku, ale také kvůli cenzuře, kterou jsi zažil. Ale než se do toho pustíme, což samozřejmě uděláme, mohl bys jen vysvětlit význam těchto odhalení?

Max: Určitě, je zřejmé, že tahle odhalení byla dostatečně důležitá, aby dostala úplně unikátní varování, které jsem ještě nikdy na twitteru neviděl, s tvrzením, že tyto materiály mohly být získány skrz hacking. Je to trošku jako s filmem Závisláci od neoconů. Mysleli si, že to varování děti odradí, zatímco ve skutečnosti přitáhlo jejich pozornost a způsobilo, že se ten článek rychle rozšířil po internetu, jak si o tom ještě povíme.

Ale odhalení obsažená v tomto článku, který vychází z veřejně přístupných materiálů od skupiny hackerů zvaných Anonymous – oni si všichni říkají Anonymous – jsou naprosto explozivní. Ukazují mnohé, jsou tam stovky dokumentů… a když jste novinář, tak se snažíte ty dokumenty syntetizovat a analyzovat, můžete se vydat mnoha různými směry. Ale co mě nejvíc ohromilo, byla ta poslední odhalení. Již dříve tu byly vyzrazené informace, kterým jsme se v The Greyzone věnovali.

A to, že ukazují, že BBC a Reuters – kdy Reuters je největší zpravodajskou organizací na světě – že jsou hlavně smluvní partneři Britské zpravodajské služby, kteří pomáhají britskému ministerstvu zahraničních věí infiltrovat a podkopávat ruská média, školit ruské novináře na výletech po Británii financovaných britským ministerstvem zahraničních věcí, aby vytvořili sítě vlivu uvnitř Ruska a aby propagandou ovlivňovali rusky mluvící veřejnost v okolí Ruska, na Baltu, ve střední Asii, východní Evropě. BBC dokonce navrhlo britskému ministerstvu zahraničních věcí, že půjde do oblasti Donbasu, což je konfliktní území, kde separatisté podporovaní Ruskem po celé roky bojují s ukrajinskou armádou podporovanou NATO a USA.

Zemřelo tisíce Ukrajinců, válka měla už dávno skončit. Vlastně byla rusky mluvícímu obyvatelstvu v této oblasti vnucená. A BBC navrhuje, že tam vstoupí a použije svoje znalosti a zdroje, aby posílilo pro NATO orientovaná média v té oblasti, a že tam vlastně vytvoří novou informační zbraň a tím dál vyhrotí existující konflikt. To je daleko za hranicí nezodpovědnosti. Celé je to prováděno tajně, ukázal jsem mnohé s tím spojené dokumenty, smlouvy mezi Nadací Thomson Reuters – což je charitativní část Thomsonu, chci říci Reuters – a britským ministerstvem zahraničních věcí, které jsou označené jako nepřístupné nebo tajné, protože to chtějí udržet v tajnosti. Interní sdělení BBC nebo Reuters požadují utajení.

Jsou to tajné programy prováděné za peníze britských daňových poplatníků, které porušují zásady důvěry uváděné na webových stránkách Thomson Reuters a poslání BBC, jak je uvedená na jejich vlastních stránkách, kde slibují redakční nezávislost a integritu a přitom v zásadě lžou veřejnosti. A potom tady jsou menší mediální organizace, které jsou používané pro vojenské účely britským ministerstvem zahraničních věcí, včetně Bellingcat, domněle nezávislá investigativní open source organizace, která je tajně podporovaná britským ministerstvem zahraničních věcí nebo dokonce používaná k ovlivňování průběhu voleb v klíčových státech střední a východní Evropy. Takže tohle jsou výbušná odhalení. Ukazují, že britský stát, což je vlastně takový zástupce impéria Spojených států v první linii, dělá všechno, z čeho obviňuje Rusko, a ještě něco navíc.

Taylor: Ano, to je ta velká ironie. Právě jsem tě chtěla požádat o tvůj názor na citát bývalého člena britského parlamentu, Chrise Williamsona, který řekl: „Tato odhalení ukazují, že když členové parlamentu brojili proti Rusku, britští agenti využívali BBC a Reuters a přes ně ty samé taktiky, z jejichž používání politici a mediální komentátoři obviňovali Rusko.“ Mohl bys to nějak vysvětlit? To je velmi pokrytecké!

Max: Ohromná míra pokrytectví. Chris Williamson byl jedním z několika málo členů parlamentu, který si dovolil vystoupit vůči proti ruské hysterii, která sestoupila na Británii během té velmi divné záležitosti s otrávením Skripala a brzy po tomto incidentu unikly informace velmi podobné těm, o kterých tu mluvíme. O dokumentech z tajného programu uvnitř britského ministerstva zahraničních věcí nazvaného Program proti dezinformacím a pro rozvoj médií, které ukazují, že britské ministerstvo zahraničních věcí platilo vojenskou zpravodajskou jednotku, kterou vedl think tank operující z falešné lokality ve Skotsku. Think tank se jmenoval Institut pro státnictví. Válečná zpravodajská trolí farma byla nazvána Iniciativa Integrity.

A tyhle dokumenty odhalily ohromnou operaci za mnoho milionů liber, která měla za cíl zpracovat britskou a celo-evropskou veřejnost propagandou pro podporu ohromného vyhrocení situace s Ruskem, až k bodu války. Vrhá to velmi vážné pochyby na oficiální verzi otravy Skripala a mnoha dalších incidentů, protože tu byli důstojníci vojenské zpravodajské služby operující v utajení za tímto think tankem, kteří mluvili o svojí snaze, aby britská veřejnost a její vlivné osobnosti viděli všechno o Rusku z nadhledu, aby pochopili, že je tou největší hrozbou bezpečnosti.

Založili takové skupinky novinářů po celé Evropě, skupiny influencerů, lidí se známými jmény, například Bill Browder, Peter Pomerantzev, Ann Applebaum, píšící do sloupců ve Washington Post, Ed Lucas – všechny postavy, které si spojujeme s tímto proti ruským působením, byly organizovány a propojovány do sítě. Odstraňovali politiky, kteří se zdáli být příliš umírnění vůči Rusku. Ve Španělsku zosnovali sabotáž na důstojníka obrany skrz tuhle síť. Celé to vybuchlo a Williamson byl jeden z mála členů parlamentu, který to v parlamentu vznesl a požadoval odpovědi jako: Kolik stojí tato Proti dezinformační kancelář britské daňové poplatníky? Co má na starosti? Jaké je její poslání?

A narazil na kamennou zeď v podobě národní bezpečnosti. Řekli mu: Tenhle program je pro nás příliš důležitý, kdyby se odhalily detaily, tak by na nás Rusko zaútočilo, takže se to nemůžete dozvědět. A nakonec Williamsona napadli. Byl falešně obviněn z proti-semitského skandálu, byl obviňován, že je ruskou figurkou, byl vyhozen ze strany. A proto jsem mu volal, abych získal jeho komentář k těmto posledním dokumentům, které potvrzují nezbytnost veřejného prozkoumání a ukazují, že britský stát podvádí britské občany a vede je k samému okraji, pokud ne přímo do válečného konfliktu, nebo nějaké sérii zástupných válek, pak zcela jistě ke studené válce, která jim nic dobrého nepřinese.

A Williamson už není v parlamentu, aby tam mohl tyto tvrdé otázky položit. Jedna z věcí, která mě na tomhle článku a dokumentech zaujala, je v nich použitý jazyk. Velká část těch slov zní celkem pozitivně. Abych citovala jednu z frází, které se tu používají. Oni chtějí mít – chtějí pomoci ruským novinářům „vytvářet vyrovnanou, na faktech postavenou novinařinu a etickou žurnalistiku a stavět na standardech a etice britských médií.“ Kdo není příliš obeznámen s tím, jak funguje státní národní bezpečnost a vojenskoprůmyslový komplex, mohl by to považovat za něco pozitivního.

Ale o co tady doopravdy jde? Výborně. Bylo všímavé, podívat se na jazyk, který používají. Zní to jako něco, co bychom měli přivítat. Volají po mediálním pluralizmu. To je něco, co tady na západě oslavujeme, v tom tak zvaném demokratickém západě. My chceme mediální pluralizmus, ale když přijde RT nebo Sputnik ve jménu mediálního pluralizmu a založí rádiové stanice nebo televizní pobočky ve městech po Spojených státech, tak je označí za zahraniční agenty a zavřou je.

Protože to je ten druh pluralizmu, který Spojené státy nechtějí. Není to obousměrné, jde to jen jedním směrem. Takže západ, nebo britské ministerstvo zahraničních věcí řízené MI6 – měl bych zmínit křídlo zahraniční zpravodajské služby pod britskou zpravodajskou službou – se snaží zavést mediální pluralizmus těsně za hranicemi Ruska a uvnitř Ruska, aby se v podstatě stavěli proti zprávám, které zastupují ruské národní zájmy a to, co západ označuje za příběh Kremlu. A proto financuje domněle nezávislé firmy, pomáhá jim vypracovat jejich zprávy, poskytuje jim pomoc na google vyhledávači, aby se umísťovali na předních místech. To doslova tvrdí ve svých dokumentech.

Tyto dokumenty dále prohlašují, že chtějí oslabit vliv Ruska v médiích. A zase jde o doslovné tvrzení. Ale pak je tady ještě konflace/splynutí, což je západní představa lepší novinářské etiky s pro NATO orientovanou redakční linií. Takže Nadace Thomson Reuters spolu s britským ministerstvem zahraničních věcívypíše nabídku na školení ruských novinářů. Tvrdí tam, že v minulosti uskutečnili asi 10 školících výletů od britské zahraniční kanceláře pro ruské novináře. „A my slibujeme, že se nám podaří uskutečnit změnu přístupu u těchto novinářů.“ To znamená – samozřejmě, že to tam nepíšou doslovně, ale je to docela zjevné – pozitivnější pohled na Británii, příchylnost k západu a usilování o to, aby byli jeho součástí.

Víte, znám mnoho ruských novinářů, kteří zažili devadesátá léta – řekli mi, že se chtěli stát CNN, to byl jejich sen. Chtěli být stejní jako CNN a Spojené státy a tolik Rusů vlastně chtělo převést ten model Spojených států do bývalého SSSR. A čeho dosáhli, byla noční můra amerického neoliberalizmu – tři až pět milionů nadbytečných úmrtí, když lidé přišli o svoje důchody. Tento CNN model byl vlastně zdiskreditován, když CNN začala svoji propagandu za destrukci Jugoslávie a všech těch válek, u kterých se dalo vycítit, že jsou zaměřené na Rusko, Jižní Osetii a Gruzii.

Proto se to snaží obnovit těmito programy a udržet si síť vlivu, opoziční síť vlivu uvnitř Ruska, což zároveň zahrnuje – ve jménu pluralizmu médií – tajnou podporu pro média jako je Medúza. Každý, kdo je obeznámen s ruskými médii, která vytváří obsah v anglickém jazyce, zná Medúzu, je to nejpopulárnější médium pro podporovatele ruské opozice, pro lidi, kteří podporují Alexeje Navalného. A oni jsou v těchto dokumentech jmenováni, že dostávají logistickou, ne-li dokonce finanční podporu skrz smluvního partnera britské zpravodajské služby s názvem Zinc network.

Takže nezávislí nejsou. Také si můžeme povšimnout dokumentu, který vyzývá k vytvoření sítě ruských youtube influencerů, aby jim pomohli dostávat tajné platby, aby obcházeli ruskou legislativu a zaměřit se na věci, jako je korupce. Kdo je nejpopulárnější ruský youtube influencer? Alexij Navalný. Sice nevím, jestli je on jedním z těchto influencerů, ale opravdu to vyvolává tuhle otázku. Takže za vší tou květnatou a krásnou rétorikou o demokracii je něco nechutného, rozhodně tajného, utajovaného, nelegálního. Když bychom se vy nebo já zapojili do podobných věcí, byli bychom na první straně New York Times.

Kdyby ruské ministerstvo zahraničí nabídlo Aktivismu Mnichov, že jim pomůže získat lepší pozici v google vyhledávači, peníze – tajné peníze, typy na příběhy, články a jak ty články psát. Oni vás vlastně v pozadí koučují a vy pak vystoupíte a prezentujete se jako nezávislá organizace v Německu. A kdyby se tohle odhalilo, tak by vás upekli. Kdyby se tohle stalo The Greyzone, tak by nás trestně stíhali. Ale činnost těchto organizací je považována za úplně normální. A to jsem ani nezmínil, do čeho se zapojil Bellingcat.

Tohle všechno naznačuje, proč Twitter připojil to varování k mému článku, aby odradil lidi. Protože tato odhalení přinášejí zatracení všech západních médií, zejména těch spojených s účastí Evropy.

Taylor: Určitě. A my se také podíváme, jakou mají v tomhle všem roli média. Podle mě je to opravdu šokující. Ale ještě před tím si pojďme dát malou přestávku. Po návratu budeme pokračovat v naší diskusi o skandálních odhaleních o britských médiích a také o reakci na tento článek na sociálních médiích. Ale ještě před tím si prohlédněte tuhle reklamu.

Taylor: Vítejte zpátky v The Source. Jsem vaše moderátorka, Taylor Hudak. Dobře, Maxi, chci pokračovat v našem rozhovoru o roli médií v tomhle všem, protože mi to připadá opravdu šokující. Konkrétně tady máme BBC, Reuters a Bellingcat, kteří spolupracovali s britskou vládou a se zpravodajskou komunitou na této operaci. Co si o tom myslíš?

Max: Bellingcat vždy prohlašovala, že je úplně nezávislá, i když záhadně získala informace o pasech a celní podrobnosti o těch dvou ruských občanech, kteří přijeli do Salisburry v Anglii a byli hlavní podezřelí z otrávení Sergeje Skripala a jeho dcery. Tvrdí o sobě, že je open source. Bellingcat se stala proslulou za svoji novinařinu financovanou z open source. Tak jak získali tyhle informace? A také byli schopni používat podobné techniky – jestli se to tak dá vůbec nazvat – aby ukázali prstem na ruskou zpravodajskou službu FSB za to údajné otrávení Alexeje Navalného. Osobně jsem si vždy kladl otázky o téhle organizaci. Je dobře známo, že jsou podstatně podporováni Národní Nadací pro Demokracii, což je subjekt spojený s americkou vládou, který podporuje média a domnělé občanskoprávní organizace po celém světě ve jménu prosazování změn režimu v zemích, kde se USA snaží svrhnout vládu.

Je to stroj na změnu režimů, který vznikl ze CIA za Ronalda Regana, aby dělal to, co dříve všude tajně dělala CIA. Alespoň podle jednoho z jejích zakladatelů, Alana Weinsteina. Takže to všechno je dobře známé. Ale vztah mezi Bellingcat a Zahraniční kanceláří se zdá být mnohem bližší, než jsme se domnívali a potenciálně ještě bližší než se CIA, která je vždy předmětem zvěstí. Například Eliot Higgings, zakladatel Bellingcat, byl nedávno rozebírán Lukem Hardingem – další vysoce podezřelou, pochybnou novinářskou postavou v The Guardian – a titulek zněl: Lidé tvrdí, že pracujeme pro CIA. Jako kdyby se řeklo, pojďme tu lež dát pryč ze stolu tím, že jí zesměšníme.

Ale my je tady v těchto dokumentech máme pohřbené v jednom odstavci v návrhu od Zinc network, což je strategická komunikační firma, která je smluvně svázaná s Britskou zpravodajskou službou a Britskou zahraniční kanceláří a byla zapojena do mnoha skandálů… ovlivňovala propagandou britskou veřejnost, cílila na britské muslimy s propagandou deradikalizace. Ti se zapojili do programu s Bellingcat nazvaného Partnerství otevřených informací. Dále byl do tohoto programu také zapojen i ten falešný think tank, který jsem zmínil dříve, Institut pro státnictví, přední linie pro vojenskou zpravodajskou trolí farmu, Iniciativa integrity. A v tomhle malém odstavci uvádějí, že v roce 2019 byly v severní Moldavě volby, které byly Britskou zahraniční kanceláří vnímané jako stav nouze – a domnívám se, že i celým NATO.

Omlouvám se, byla to Severní Makedonie. Ta se chystala rozhodnout, jestli se přidá k NATO a k EU. A Zinc network zmiňuje rychlý přesun školitelů z Bellingcat a Digital Forensic Research Lab z Atlantické rady – což je neoficiální think tank pro NATO ve Washingtonu – do severní Makedonie, aby tam vyškolili skupinu novinářů orientovaných pro NATO, aby doslova ovlivnili volby v Severní Makedonii směrem pro NATO. A tohle všechno bylo financováno Britskou zahraniční kanceláří, tenhle stínový program, o kterém jsem se zmínil. Takže opět, máme tu Bellingcat chycený při tom, jak pracuje ruku v ruce se západní národní bezpečností, aby prosadil naléhavé zájmy impéria.

A zároveň se prezentuje jako nezávislé kurážné malé médium se skvělými novináři, kteří si zaslouží každé myslitelné ocenění. To je a mělo by být naprosto skandální. Jak jsem již zmínil, kdyby se Aktivizmus Mnichov nebo The Greyzone zapojili do něčeho podobného, nebo kdyby čínské ministerstvo zahraničí řeklo, podívejte se, potřebujeme, abyste pomohli našemu chlapíkovi ve státních volbách v Gruzii, protože on podporuje Čínu, a kdyby nás při tom chytli, tak bychom byli trestně stíháni. Ale Bellingcat za to obdivují. A opět, tohle je úplně popíráno a zase se mluví o tom, proč bylo použito tohle varování. Ale to varování se jim vymstilo kvůli fenoménu rychlého šíření, který jsi zmínila.

A Bellingcat byl v trendech. Vyhledal jsem si Bellingcat a byl v trendech, bylo o něm 7000 zmínek, všechno zaměřené na tento materiál. Jejich značka, jejich nezávislá značka byla rozcupována na kusy, i těmi obyčejnými lidmi na Twitteru. A také mezi trendy byl Bellingcat a CIA. Takže snaha o potlačení tohoto článku za účelem ochrany těchto tak zvaných nezávislých médií, kterou si po dlouhé roky pěstovali s podporou za miliony dolarů, se jim úplně vymstila.

Taylor: A mohl bys teď vysvětlit, o jaké varování šlo? Proč jsi to měl na svém postu? Je to hacknutý materiál, uniklé informace. Ale jde o to, že se ti povedlo ověřit, že se jedná o autentické dokumenty, je to tak?

Max: Ano, už jsme to ověřovali v minulosti. Podávali jsme také zprávy o dokumentech spojených se Sýrií, které ukazovaly mnoho stejných smluvních stran, včetně Zinc, ale i Arc network, které podpořily a pomáhaly vytvořit bílé helmy. V podstatě mají na starosti propagandu kolem Sýrie, tvrdí, že mají na kontě stovky článků, které podporují změnu režimu v Sýrii, v organizaci Premier media. Britská zahraniční kancelář prohlásila, že tyto dokumenty byly hacknuté a že ty dokumenty, o kterých jsme podávali zprávy, byly vlastně autentické.

Takže jsem si to ověřil, než jsem o tom začal psát zprávy. Ale před tím jsem ještě kontaktoval Reuters. Myslím tím, že když se obrátíte na Bellingcat, je to jako když se obrátíte na sociální predátory, kteří vás začnou stalkovat, budou na vás čekat před vaším oknem s dalekohledem. Chci tím říct, že to nejsou lidé, kteří by vám dali intelektuální upřímnou odpověď. Takže není důvod za nimi jít. Oni na nás útočí stále. Lživě nás obviňují ze všeho, co sami dělají. A BBC mě dokonce nedávno pošpinilo stejným způsobem, kvůli mému zpravodajství o bílých helmách. Takže jsem měl za to, že Reuters by mi mohli s největší pravděpodobností potvrdit tyto dokumenty a nabídnout nějaký druh formální korporátní odpovědi, kterou mi opravdu poskytli pozoruhodně rychle. Takže tyhle dokumenty jsou naprosto skutečné.

A předpokládám, že byly získány skrz nějakou fishing operaci, kterou jde docela snadno provést. Neznamená to, že byste potřebovali nějakou hodně sofistikovanou státní síť hackerů, abyste to dokázali. Mohl to udělat kterýkoli živnostník. Také to mohly být uniklé informace od nějakého naštvaného úředníka ze Zahraniční kanceláře, my nevíme. Ale to varování tam naskočilo asi 12 až 24 hodin po publikování článku. Takže se po publikování článku někdo vyděsil a obrátil se na Twitter. A odpověď Twitteru ukazuje, jak se Twitter stal prodlouženou rukou amerického impéria. Není to tak, jako když každý řekne, „už mám plný zuby téhle pekelné platformy.” Ale to není pekelná platforma, je to mediální platforma amerického režimu, byla úplně kooptovaná a to varování říká, že tyhle materiály mohly být získány skrz hacking.

Takže když ten odkaz tweetnete – a to je ta psina – můžete to tweetnout a vytvoří se vám automaticky twitter karta nad naším obrázkem, ale když tam vložíte váš vlastní obrázek, nebo vaše vlastní video nebo gif, tak pod tím obrázkem vám to řekne, že tyhle materiály mohly být získány hackingem. Takže lidi tam dávali obrázky Alvina a Chimpmunků, jak souloží, nebo SpongeBoba, jak kouří trávu, a u toho bylo napsané, že tyhle materiály mohly být získány skrz hacking. Takže naprostá komedie a skvělá příležitost pro zoomery, milleniály, gamery a kohokoliv, kdo si na tomto ujíždí. Takže naše stránka prakticky spadla kvůli vysokému provozu. Takovou návštěvnost jsme ještě nikdy neměli.

A přesto se mainstreamová média zvládla vyhnout zprávě o jakémkoli z těchto odhalení. Protože je to o nich. Protože je to o jejich propojení s americkými a britskými zpravodajskými službami. Přeci nebudou sami sebe kontrolovat . Dále chci říct ještě něco důležitého. Že kdokoliv, kdo sledoval Reuters nebo BBC během posledních čtyřech nebo pěti let – a jde vlastně hlavně o BBC – tak ví, že BBC, nejenom, že kritickým způsobem nepodalo zprávy o těch mocných silách – spiknutí proti Jeremy Corbynovi, které plánovaly vyhladovět britskou veřejnost z jejich vlastního dědictví po otcích – kdy vlastně nepodali žádné zpravodajství o tom, jak lidé ztrácejí sociální programy, které v Británii vytvořily střední třídu.

Nepodali zprávy o britské zahraniční politice v Jemenu, kde podpořili jednu z nejhorších humanitárních krizí na světě, kdy podpořili Saúdskou Arábii v tom, co se dá v podstatě shrnout jako útok s cílem genocidy. A je docela jasné, proč BBC nepřekračuje tyhle hranice. Protože oni nechtějí pokousat ruku, která je živí. A my vidíme, že dostávají nejen finanční podporu ze svých tradičních zdrojů, jako veřejné vysílání, ale vlastně dostávají nabídky na účast v utajených informačních válečných operacích zaměřených na státy, kde americká a britská zpravodajská služba usilují o změnu místního režimu. Takže se domnívám, že tohle může pomoci veřejnosti porozumět, proč jim jejich média už neslouží a místo toho slouží zájmům sociopatických superpredátorů v rukavičkách, kteří sedí v klimatizovaných kancelářích v Langley v Londýně.

Taylor: Přesně tak, celý tenhle skandál slouží jen mocným a elitě. Není to pro dobro lidí, ani lidí, kteří konzumují zprávy. Ale než to uzavřeme, chtěla bych se ještě jednou zeptat na tato média. Protože je to samozřejmě velká část našeho příběhu. Můžou tyhle mediální organizace, jako BBC, Reuters, Bellingcat – můžou se vůbec nazývat médii nebo zpravodajskými společnostmi poté, co se tak úzce zapojily do činnosti vlád a zpravodajských služeb?

Max: No, můžou sami sebe nazvat mediální společností, ale nemůžou si dát přívlastek nezávislá. Ve svém článku jsem poukázal na skandál, jeden úplně nepatrný skandál, který propukl v Británii v lednu roku 2020. Tehdy byly ve formálních kanálech odtajněny některé dokumenty ze 60. a 70. let, kterté se vztahovaly k tajnému programu, který MI6 prováděla v Latinské Americe.

Byl to proti sovětský mediální program vedený Reuters. Byli tajně placeni britskou zahraniční kanceláří pod MI6 a veřejnost o tom nevěděla. Když tyhle dokumenty vyšly na veřejnost, dotazovali se mluvčího Reuters a on řekl: „Dneska bychom to nikdy neudělali, tohle bylo něco, co jsme dělávali v minulosti, ve studené válce, ale ty dny už jsou pryč. Nepřijímáme peníze od vlády a odvoláváme se na naše zásady důvěry, které deklarují naši redakční nezávislost a integritu.” A tyto dokumenty ukazují, že lhal. Že Reuters dělá přesně totéž, přesně tím samým způsobem, utajeně, bez svolení veřejnosti a ještě se v soukromí chlubí nabídkami, které dávají britské zahraniční kanceláři, že vykonali mnoho programů britské zahraniční kanceláře.

Takže oni se klidně mohou nazývat mediálními organizacemi, ale v podstatě roztrhali svoje zásady důvěry a všechna prohlášení o svém poslání. A vlastně to ukazuje ještě širší problém – čím jsou vlastně na západě média? Když žijete v tom, čemu se říká diktatura – víte, strávil jsem docela hodně času v Egyptě. Když mluvíte s tamními lidmi, tak vědí, že jsou zpracováváni propagandou, vědí, že jim stát nemusí zrovna říkat pravdu, a vědí, které mediální kanály stát kontroluje. Na západě byli lidé vychováni v přesvědčení, že naše media jsou samozřejmě nezávislá a že jednají v našem zájmu. A právě to dělá lidi na západě náchylnější k propagandě a méně skeptické. A v tomto bodě, právě teď, po Russiagate, vidíme, jak se média spojují se zpravodajskou službou, jak jsme to před tím nikdy neviděli, protože ztratili důvěru ve svojí vlastní populaci.

A uchylují se ke stupni dříve nevídaného donucování ke kultivaci podpory veřejnosti pro tyhle operace za účelem změny režimu, které by nikdo nepodpořil. Oni vlastně znali ty podrobnosti. Takže naše média jsou v podstatě zapojena do informační války a největším cílem nemusí být nezbytně lidé v Rusku, aby je přiměli povstat proti Putinovi, tím cílem jsme my. To vlastně znamená, o čem tenhle článek mluví, je důležitost a zásadní existence organizací jako je Aktivizmus Mnichov. To je proč jsem založil The Greyzone, proč děláme to, co děláme.

Proto dáváme lidem zprávy z téhle informační války a umožňujeme jim se vzdělávat, aby mysleli kriticky a aby používali nějaký ten racionální skepticismus vůči téhle přílivové vlně propagandy, která vychází z údajně nezávislých médií, které jsou ve skutečnosti jen loutkou pro zpravodajské služby armády.

Taylor: Přesně tak, velmi zajímavé. Vždy plné vhledů. Max Blumenthal. Ještě jednou ti děkujeme za tvůj čas a za to, že jsi se mnou dneska mluvil a také děkujeme všem v The Grayzone za vaši skvělou novinařinu.

Max: Děkuji ti, Taylor, že jsi mě pozvala a děkuji za to, že děláš to, co děláš.

Taylor: Jistě. Děkuji. A vám všem chci poděkovat za to, že jste si poslechli tenhle díl The Source. Pokud se vám tohle video líbilo, nezapomeňte kliknout na tlačítko Like a také se přihlaste k odběru našeho kanálu a klikněte na zvonek, abyste dostali oznámení pokaždé, když nahrajeme nové video. Jsem si jistá, že si mnoho z vás uvědomuje, že nezávislá média jsou pod útokem. Vaše příspěvky a vaše podpora je to, co nám umožňuje pokračovat s naším nezávislým zpravodajstvím a analýzou. Jsem vaše moderátorka Taylor Hudak.

Chci vám poděkovat za sledování. Uvidíme se v mém příštím videu. Informace jsou měnou demokracie Přispějte dnes na podporu nezávislých a nevýdělečných médií Staňte se patronem: www.patreon.com/acTVism Příspěvek přes PayPal: Paypal@acTVism.org

Překlad: Jitka Černá

Titulky: David Formánek

Zdroj

Sdílet:

Share on facebook
Facebook
Share on vk
VK
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Líbí se Vám překlady?

Mohlo by vás zajímat

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

RouskuDolu.cz
NasTub.cz
Nejnovější
Populární

Získejte odkaz ke stažení všech videí na email

+ Novinky na email. Odhlásit se můžete kdykoliv. Ochrana osobních údajů

Získejte odkaz ke stažení všech videí na email

+ Novinky na email. Odhlásit se můžete kdykoliv. Ochrana osobních údajů

Získejte odkaz ke stažení všech videí na email

+ Novinky na email. Odhlásit se můžete kdykoliv. Ochrana osobních údajů